KUN JOULU YLÄTTÄÄ | STRESSI

keskiviikko 18. joulukuuta 2019




En tiedä onko siellä montaa yrittäjää ruudun takana, mutta nyt tulee yrityspäivitys: miten voi olla mahdollista, että ensiviikolla on jouluaatto!? Olen ollut kaksi vuotta kohta yrittäjä ja syksyt ovat olleet hiljaisia silloinkin, kun tein tätä työtäni sivutoimisena. Sen varaan laskin ja siihen varauduin. Suunnittelin tekeväni joulua ja kaikkea kivaa valmistelua rauhassa, mutta syksypä yllätti. 






Työn puolesta syksy onkin ollut hyvin työntäyteliäs ja olen saanut omaksi ilokseni ja yllätyksekseni tehdä töitä läpi koko syksyn. Joka viikko olen suunnitellut, että hei, nyt teen nämä ja nämä joulujutut ja kauhukseni huomaan jouluaaton olevan ensiviikolla.

Mutta en halua tressata, vaikka en ole yhden yhtäkään menu-suunnitelmaa tehnyt, testannut reseptejä, etsinyt kinkulle korvaajaa tai hankkinut edes niitä joululahjoja.

Jos kuitenkin mainitsen lievän paniikin tässä kohtaa niin uskokaa pois, se on salakavalasti rantautunut mielen sopukoihin.








Ehkä olen huono aikatauluttamaan elämääni tai huono loppujen lopuksi järjestämään mitään suuria juhlia, sillä ajatus herätä päivään, joka on vain viisi, VIISI päivää ennen jouluaattoa, kaikki tekemättä, mitään hankittuna ja valmistelematta, on kuumottava. Lista mielessäni on kutistunut superpieneksi ja tällä hetkellä tuntuu, että saatan hädintuskin selvitä siitä - joululomani alkaa lauantaina heti, kun olen päässyt kotiin ja editoinut kaikki ne kuvat. Sitten istahdan hetkeksi alas, kaivelen listani esiin mieleni sopukoista ja jäsentelen sen uudelleen ja huokaisen. Otan esille jälleen sen tärkeimmät joulunvalmisteluvinkkini, mitä olen jo monesti käyttänyt:

- sammutan valot ja sytytän kynttilät
- teen vain ne lemppariruuat ( ja keksin kinkulle korvaajan tai käyn sushia )
- ostan valmista ( auts, mutta puolivalmista ainakin, koska sehän on ok? )
- kerron lapsille varmaan tuhannen kerran jo tänä syksynä Kadonneen piparin tarinan tai Kadonneen Joulupukin, mikä se nyt onkaan se suosikki sinä iltana
- päätän olla stressaamatta, vaikka minulla ei olisi kuvan kuvaa näyttää sosiaalisessa mediassa täydellisestä joulusta - ainakaan siinä somen täydellisessä maailmassa


Mutta olen sentään jotain kerennytkin. Olen nimittäin katsonut

- viisi jouluelokuvaa
- kuunnellut tuntitolkulla joulululuja
- vienyt lapsen kanssa Joulupukille kirjeen
- askarrellut muutamat joulukoristeet
- paistanut pipareita sekä joulutorttuja

Eihän tämä kuulostakaan enää kovin pahalta :)

Sirpa



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun piipahdit! Haluatko jättää terveisiä minulle? :)

Sisällön tarjoaa Blogger.

Pages

Theme Designed By Hello Manhattan
|

COPYRIGHT

PIIRTO PHOTOGRAPHY 2019